Zespół Szkół w Trębaczowie

Moje dziecko idzie do szkoły

SZCZEGÓŁOWY  PROJEKT  REALIZACJI   ZAGADNIEŃ   ZAWARTYCH   W  PROGRAMIE EDUKACYJNYM  MOJE DZIECKO IDZIE DO SZKOŁY

 

ROK SZKOLNY 2015/2016

PRAWIDŁOWE ŻYWIENIE – barwy, kształt i smak owoców (wrzesień), robimy zapasy   na zimę (październik), z mamą w kuchni (listopad), zdrowe odżywianie (grudzień), witaminowa literka C (marzec), moja recepta na zdrowie (maj).

ZATRUCIA POKARMOWE – wielkie grzybobranie, grzyby jadalne i trujące (wrzesień),

HIGIENA JAMY USTNEJ I PROFILAKTYKA PRÓCHNICY ZĘBÓW – dbamy o czystość ciała (grudzień), do czego zużywamy wodę? (marzec)

PRAWIDŁOWA POSTAWA CIAŁA- blok tematyczny: Gry i zabawy na powietrzu (październik), zabawy i sporty zimowe (styczeń), uwaga zły pies (czerwiec),zwracanie uwagi na prawidłową postawę ciała podczas ćwiczeń porannych, gimnastycznych oraz zajęć wymagających pracy przy stolikach (przez cały rok).

HIGIENA WZROKU – zagraj ze mną w domino (październik), robimy maski na bal (luty), czytamy komiks (kwiecień), nasze ulubione baśnie (czerwiec). Ponadto zwracanie uwagi na higienę wzroku podczas zajęć plastycznych, kolorowanie, wycinania i pisania.

ZAPOBIEGANIE CHOROBOM ZAKAŹNYM – w miesiącu wrześniu i październiku: przypominanie dzieciom o noszeniu i używaniu chusteczki, zasłanianiu ust podczas kaszlu, zimowe ubrania (grudzień), cztery pory roku (styczeń),

ZDROWIE PSYCHICZNE – dbanie podczas zajęć i zabaw by dzieci czuły się bezpiecznie, zachęcanie do dzielenia się własnymi spostrzeżeniami bez tremy i obawy. Blok tematyczny „To właśnie ja”.

NADWAGA I OTYŁOŚĆ -  spacery i wycieczki według projektu działań edukacyjnych na kolejne miesiące, nasze pomysły na zabawy ze skakanką (październik), wiosenna łąka (kwiecień), czytanie literatury nawiązującej do nadwagi i otyłości.

WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA – rymowanki, zgadywanki , nawiązanie kontaktu z poradnią w celu ustalenia terminu badania logopedycznego dzieci, zwracanie uwagi na prawidłową wymowę wychowanków podczas pobytu w szkole, pomoc dzieciom mającym trudności.